ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۱۷

نوشتن پروپوزال رشته گرافیک

نوشتن پروپوزال گرافیک اصول و قواعدی دارد که لازم است آن‌ها را پیش از نگارش بیاموزید و دقیق و کامل رعایت کنید. اگر استانداردهای پروپوزال‌نویسی را رعایت کنید، قطعا کیفیت پروپوزال شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و بدیهی است شانس تایید هیات داوران دانشگاه بیشتر خواهد شد. رشته گرافیک از رشته‌های هنری کاربردی و جذابی است که با استفاده از نمادها، علائم، خطوط، سمبل‌ها و رنگ‌ها سخن می‌گوید؛ به عبارت بهتر، گرافیک زبان تصویری سرشار از معانی و مفاهیم است. از این‌رو، این هنر مدرن مباحث بسیار گسترده و حوزه مطالعاتی وسیعی دارد. به همین دلیل، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد یا نوشتن رساله دکتری با موضوعی جذاب و نو برای دانشجویان رشته گرافیک بسیار مهم است، اما در مرحله مقدماتی، نوشتن پروپوزال رشته گرافیک با بهترین کیفیت از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و باید برای آن به اندازه کافی زمان گذاشت.

ما در این مطلب به بحث نگارش پروپوزال گرافیک می‌پردازیم، اما چنانچه درباره نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد یا انجام رساله دکتری و ساختارشان مایل به کسب اطلاعات بیشتر بودید، مطالب زیر را در همین سایت بخوانید:

 

انتخاب موضوع

انتخاب موضوع مناسب برای نوشتن پایان‌نامه یا انجام رساله دکتری ارزشمند است و بدیهی است نگارش پروپوزال گرافیک با موضوعی جذاب و نو هیات داوران دانشگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس تلاش کنید موضوعی انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های مثبت پژوهشی قوی و عالی را داشته باشد؛ خوب تحقیق کنید، یعنی جستجویی کامل و دقیق با در نظر گرفتن همه جوانب و زوایا انجام دهید. برای مثال، نخستین ویژگی در انتخاب موضوع، نو بودن آن است. این ویژگی را اولویت قرار دهید، چراکه اگر موضوع شما تکراری باشد، هیات داوران بی‌درنگ آن را رد خواهند کرد. مورد بعدی، جذابیت موضوع و شفاف بودن هدف تحقیقات‌تان است. همچنین موضوع شما باید کاربردی، مفید و منطقی باشد و نتایج آن به حل مسئله یا مشکلی در جامعه کمک کند.

برای آگاهی از قوانین، نکات و ترفندهای مختلف مطلب زیر را در سایت ما مطالعه کنید:

  • موضوع پایان‌نامه گرافیک

 

تعیین عنوان

عنوان هر مطلبی مانند ویترین عمل می‌کند و در جذب مخاطب بسیار موثر است؛ به بیان دیگر می‌توان گفت، شما به کمک انتخاب عنوانی درست و زیبا به‌راحتی توجه بسیاری را به موضوع پایان نامه یا رساله‌تان جلب خواهید کرد. عنوان مناسب، یعنی عنوانی که هم جذاب و زیبا باشد، هم دقیق و رسا. مطمئن باشید با کمی خلاقیت می‌توانید عنوانی کامل، جذاب و گویا انتخاب کنید، به طوری که در عنوان پژوهش‌تان هم حوزه مطالعاتی شما مشخص باشد و هم جامعه مورد پژوهش‌تان آشکار شود. اگر کمی هوشمندی هم چاشنی کارتان کنید، می‌توانید جزئیات بیشتری در عنوان پروپوزال‌تان بگنجانید؛ مثلا شاید بشود به روش تحقیق‌تان هم اشاره کنید. به چینش صحیح و هدفمند واژه‌های عنوان محتوای خود بیشتر دقت کنید تا خوانندگان‌تان را به مطالعه آن ترغیب کنید.

 

نوشتن پروپوزال گرافیک

پروپوزال استاندارد از چندین بخش اصلی تشکیل می‌شود که نگارش هر بخش قواعد و اصول مشخصی دارد. بخش‌های استاندارد هر پروپوزال عبارت‌اند از:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه­گیری و فهرست منابع.

یادآوری می‌کنیم که مقدمه پروپوزال شامل توضیحاتی کلی و واضح درباره موضوع پژوهش است و نگارش جذاب این بخش تاثیر بسزایی در جلب توجه هیات داوران دانشگاه و خوانندگان آن دارد. فراموش نکنید به دلایل انتخاب موضوع در بخش طرح مسئله بپردازید تا هیات داوران از اهداف شما به‌خوبی آگاه شوند. همچنین منابع علمی معتبری را که در تحقیقات خود استفاده کرده‌اید، به طور کامل و دقیق نام ببرید، زیرا نشانگر اعتبار پژوهش شماست.

اگر مایل به مطالعه بیشتر درباره روش نوشتن پایان‌نامه رشته گرافیک و اصول و نکات آن هستید، مطلب زیر را در سایت ما بخوانید:

  • انجام پایان‌نامه گرافیک

 

نکات مهم در نگارش پروپوزال گرافیک

همان‌طور که ذکر کردیم، در پروسه مهم و حساس پروپوزال‌نویسی شما ملزم به رعایت قوانین و همه اصول تعریف‌شده آن به طور دقیق هستید، بنابراین در این قسمت تعدادی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • از مشاوره‌های ارزشمند استادان‌تان نهایت بهره را ببرید و اولویت شما استفاده از تخصص استاد راهنمای‌تان باشد. توصیه‌های استادان و نکات ریز و درشت، تذکرات مختلف و پیشنهادها و انتقادهای آن‌ها را جدی بگیرید و همه آن‌ها را به کار ببندید. بسیاری از این موارد و توصیه‌ها شما را از اتلاف وقت و انرژی و دوباره‌کاری نجات خواهد داد.
  • از استفاده از تجربیات دیگران غافل نشوید؛ تجارب دانشجویانی که سال‌های قبل پروپوزالی موفق نوشته‌اند یا رساله و پایان‌نامه‌ای قوی ارائه داده‌اند، تجربه استادان خبره و متخصصان به‌روز و مشاوران حرفه‌ای دیگر، همه را غنیمت بدانید و از آن‌ها کمک بگیرید.
  • اولویت خود را انتخاب موضوعی عالی برای تحقیقات‌تان قرار دهید و زمان کافی برای تحقیق و یافتن آن اختصاص دهید.
  • عنوانی زیبا و جذاب برای پژوهش خود برگزینید؛ عنوانی که از انتخابش مطمئن باشید تا بعدها پشیمان نشوید، چون تغییر عنوان اثرتان پس از تایید پروپوزال ممکن نیست.
  • از روال کار اداری در فرآیند نوشتن پروپوزال و تحویل آن به دانشگاه مطلع شوید. شما می‌توانید روال این کار را از واحد آموزش دانشکده‌تان بپرسید و سپس دستورالعمل‌های آن را با دقت اجرا کنید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

پس از آن‌که نگارش پروپوزال رشته گرافیک را به پایان رساندید، پس از تاییدش توسط استاد راهنما و مدیر گروه‌تان آن را طبق روال اداری به دانشگاه تحویل دهید. یادتان باشد که شما باید از قبل، دستورالعمل‌های روال اداری این کار را از واحد آموزش دانشکده‌تان بگیرید؛ مثلا احتمالا لازم است تعدادی فرم پر کنید یا از برخی مسئولان دانشگاه امضا بگیرید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن پروپوزال گرافیک

ما در این مطلب درباره نوشتن پروپوزال رشته گرافیک و اصول و نکات مهمش توضیح دادیم، اما هر تحقیقی مسائل و چالش‌های خاص خودش را دارد. هم در پروسه نگارش پروپوزال و هم انجام پایان نامه گرافیک و نوشتن رساله دکتری این رشته احتمالا پرسش‌ها و ابهامات مختلفی پیش می‌آید. همان‌طور که تاکید کردیم، نخست سعی کنید از مشاوره استادان راهنمای دانشگاه‌تان استفاده کنید، اما اگر این امر میسر نشد، سراغ مشاوران متخصص دیگر بروید. استادان دانشگاه معمولا درگیر پروژه‌های گوناگون علمی و تخصصی و امور آموزشی گوناگون دانشگاه هستند و امکان همراهی دائم با همه دانشجویان خود را در هر روز و هر ساعت از شبانه‌روز ندارند. بنابراین شما مجبورید از همراهی دیگر مشاوران متخصص و مجرب استفاده کنید تا این خلا را به بهترین شکل پر کنید.

یکی از مراجع قابل اطمینان و رسمی برای حل این مسئله، موسسه تهران آموز است؛ ما در موسسه معتبر تهران آموز تیمی بسیار قوی و متخصص تشکیل داده‌ایم که سال‌هاست در امر مشاوره موفق و پیشتازند. تیم ما از بهترین استادان و کارشناسان بنام و باسابقه دانشگاه‌ها هستند و برای مهیا کردن زمینه خلق آثار درخشان شما از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد. مشاوران خبره موسسه تهران آموز زمان کافی برای امور شما صرف خواهند کرد و در هر ساعت از شبانه‌روز آماده ارائه خدمات جامع و به‌روز مشاوره‌ای در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی به دانشجویان سراسر کشورند. موسسه رسمی و بنام تهران آموز پیش از انعقاد قرارداد رسمی با شما، طی جلسه حضوری یا آنلاین شما را با استاد راهنمای‌تان آشنا خواهد کرد و به شما تضمین خواهد داد که استادان زبده و متخصص موسسه تهران آموز تا حصول نتیجه مطلوب همراه شما خواهند بود.

گفتنی است انواع خدمات متنوع و جامع مشاوره‌ای موسسه تهران آموز با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌شوند. موسسه باسابقه و موفق تهران آموز شرایط اقتصادی جامعه دانشجویی و پژوهشی را در نظر گرفته و قیمت خدمات را کاملا به‌صرفه تنظیم کرده است. همچنین موسسه تهران آموز در مورد دریافت وجه خدمات با دانشجویان و محققان عزیز همراهی لازم را خواهد داشت.

لطفا در اولین فرصت با کارشناسان موسسه معتبر تهران آموز تماس بگیرید.

چنانچه درباره معیارهای انتخاب موسسه مشاوره رسمی و معتبر اطلاعات کافی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما مطلب زیر را در همین سایت با دقت و حوصله مطالعه کنید تا گرفتار سودجویان و موسسات جعلی نشوید:

پیمایش به بالا